כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ
www.ozar-law.co.il

דיני חלוקת מקרקעין (איחוד וחלוקה - פירוק שיתוף - הפקעה - רישום)

גיא יעקב, עו"ד ונוטריון
תאריך הוצאה ספטמבר 2023
מחיר קטלוגי
535.00 ₪
מחיר באתר
171.00 ₪

לתוכן העניינים המלא של הספר... לחץ/י  כאן

 

בשנים האחרונות עדים אנו לריבוי עסקאות מורכבות במקרקעין, קבוצות רכישה, בינוי-פינוי, עסקאות בין פרטים, עסקאות רכישה מקבלנים. בהתקשרויות אלה עולה וצפה בעיית שטחי קרקע נרחבים שטרם עברו פרצלציה כשאליהם מצטרפים שטחים רבים הנמצאים בתהליך של חלוקה ואיחוד.

 

בצד כל אלה רבו הסכסוכים בין שותפים לקרקע בדבר הדרכים לפירוק השיתוף ביניהם. הדרך הבסיסית הינה חלוקה בעין של המקרקעין ורק בשלב שחלוקה בלתי-אפשרית נעים לעבר אופציות אחרות שבחוק כגון מכירה או פירוק דרך הפיכה לבית המשותף במקרים של בניינים.

 

זאת ועוד. גם יוזמות רשויות התכנון של תכניות בנין עיר שונות הכוללות תכניות לחלוקה ואיחוד חלקות התואמות, לדבריהן, את צורכי הציבור, הולידו שלל סכסוכים והתנגדויות להליכים אלה.

 

יש להדגיש, כי ספר זה הוא היחיד המביא לראשונה את התיקון מס' 33 לחוק המקרקעין שיצר את ה"חלקה התלת-מימדית" ובו הוראות בדבר הרחבת תחום הבעלות ובתוכו אף שינויים מתאימים בחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965 לרבות שינויים בכל סוגיית האיחוד והחלוקה. להוראות אלה השלכות רבות על כל תכניות של חלוקה ואיחוד אליהן נקשרים צרכים תחבורתיים ואחרים של רשויות המדינה.

 

הספר מביא את החוק כמו גם את דברי ההסבר בהצעת החוק ובכך מוארת הסוגיה החדשה כבר עתה בפני אנשי המקצוע.

 

על כל אלה בא הספר המקיף הכולל את דרכי חלוקת המקרקעין, על כל נבכי הדין וההלכה המשפטיים לרבות רישום החלוקה וכן משפטי רשלנות וסכסוכים שנושאן היעדר הפרצלציה כעילת תביעה, ומגיש במספר חלקים את המבט העיוני והמעשי של יישום חלוקת המקרקעין וכן את תכניות האיחוד והחלוקה - בין זו המוסכמת ובין זו שאינה מוסכמת, תוך הבאת הדין, הלכה הפסוקה וגם דברי הסבר מפורטים הכוללים דעות מומחים.

 

הספר מכיל מבט עיוני ומעשי על נושאים שונים בהם מתגלה קורלציה מובהקת בין דיני התכנון לבין דיני המקרקעין הכלליים כמו גם עם דיני ההפקעה השונים על תחיקתם המיוחדת.

 

הספר הופך בסיכומו-של-דבר לנתיב מאיר של כל הסוגיה לכל היקפה לכל מי שעיסוקו בדיני המקרקעין, הרשויות העוסקות בתכנון והפקעות וכן בעלי מקצוע העוסקים בתחומים משיקים כגון מהנדסי בניין, ארכיטקטים, שמאים, מתווכים ועוד.

 

המחבר, שהוא בעל ניסיון בתחום המקרקעין הגיש חיבור מיוחד ומקיף זה מביא ספר מיוחד במורכבותו ובהצגתו את התחום הנרחב של חלוקת המקרקעין לכל צורותיה הקיימת. הספר מכיל ניתוח עיוני של הוראות הדין בעבר ובהווה, תמציות ההלכה הפסוקה, וכן מבט מעשי. 


כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ